< Terug naar nieuws

Twee acquisities versterken E-commerce resistente vastgoedportefeuille!

Vandaag werden twee nieuwe acquisities aan de portefeuille van Ulvenhout Retail Invest Fund toegevoegd. Het mooie historische pand waar H&M in Turnhout in huist, en het vastgoed van de Carrefour Market in Nijlen werden vandaag aangekocht.

Het pand verhuurd aan H&M is op één van de beste locaties in de Gasthuistraat, dé winkelstraat van Turnhout gelegen. H&M huurt hier de gelijkvloerse verdieping van 1050m² voor de lange termijn. Deze gelijkvloerse verdieping heeft een brede gevel, en is een historisch pand met bijzonder karakter en stijl.

Bovendien werd het vastgoed van de Carrefour Market in centrum Nijlen van de vorige uitbater aangekocht. De winkel heeft een oppervlakte van 1000m², en beschikt over een aanpalende parking. Het bovenliggende appartement werd ook gekocht en zal grondig gerenoveerd worden. Carrefour Belgium huurt de winkelruimte via een handelshuurcontract voor 27 jaar vanaf 1 oktober 2016. De winkel wordt de komende maanden grondig verbouwd en vernieuwd. Vanaf half december zou de winkel in het nieuwe, geupdate winkelformat van start gaan. 

De Carrefour Market in Nijlen is een mooie toevoeging aan de groeiende supermarktenportefeuille van het fonds. Deze Carrefour Market bevindt zich in het centrum, vlak bij het station, en is een typische proximity store. Uit onderzoek blijkt dat het business model van buurtsupermarkten erg E-commerce resistent is. Bovendien blijkt dat het merendeel van de huidige consument voor de dagdagelijkse aankopen wil blijven shoppen in een ‘echte winkel’, waar elementen zoals ‘convenience’ (brede openingsuren, makkelijk toegankelijk en overzichtelijk gamma), ‘experience’ (gezellig winkelen in een marktomgeving, koffiecorner, een in-house bakkerij, slagerij of traiteurdienst) en ‘authenticiteit’ (verse en lokale producten in een’versmarkt’-kader) belangrijk zijn.

Beide winkels bevinden zich centraal in het handelscentrum van respectievelijk Turnhout en Nijlen, en passen perfect binnen de E-commerce resistente investeringsstrategie van Ulvenhout Retail Invest Fund. H&M is als modewereldspeler één van de leidende ketens in de omnichannel én marketing aanpak voor jonge en betaalbare mode, en Carrefour is een degelijke wereldspeler in de foodretailmarkt.

Door deze transacties investeert Ulvenhout Retail Invest Fund onmiddellijk een deel van het recent opgehaalde kapitaal, en voegt het 425 000 euro aan de jaarlijkse recurrente huurinkomsten toe. De komende maanden wordt hard gewerkt om de investeringsportefeuille verder conform de strategie uit te breiden.

Voor meer informatie over Ulvenhout Retail Invest Fund, klik hier om ons te contacteren.