Deze namiddag werden drie op een topzichtlocatie gelegen winkelpanden in de vijfhoek van Brussel, aan de E. Jacqmainlaan/Albert II-laan aangekocht van promotor Château Promotion.
Deze drie winkelruimtes, met een totale oppervlakte van 655m² genereren een jaarlijkse huuropbrengst van 140 000 euro. De winkels zijn gelegen op de gelijkvloerse verdieping van het project ‘Manhattan View’, een nieuwbouwproject met luxe business flats van architect Marc Corbiau.
De grootste winkelruimte is verhuurd aan Boulangerie Paul, een succesvolle Franse winkelketen die zich specialiseert in authentiek gebak en rustiek brood. Boulangerie Paul heeft intussen meer dan 430 winkels, verspreid over de wereld. Deze winkel bevindt zich in de drukke zakenwijk die zich uitstrekt van het Noordstation tot aan de Kruidtuin. Boulangerie Paul heeft bovendien een gezellig theesalon, waar de klant terecht kan voor een thee, koffie, belegd broodje of een taartje.
De tweede winkelruimte is verhuurd aan Brussels Business Flats, marktleider in Brussel met meer dan 1500 appartementen in portefeuille, bestemd voor de professionele korte termijn verhuur. Brussel heeft als politieke en zakenhoofdstad een groeiend publiek van zakenlui, professionals en politiek personeel dat een appartement voor korte termijn wil huren.
Piada Bar huurt de derde winkelruimte. Eerder al bekend in het buitenland wordt Piada Bar nu door een jonge ondernemer in België gelanceerd als sympathiek Italiaans concept, waar men de hele dag terecht kan voor een koffie, capuccino, snelle Italiaanse hap of apéro. Het ambitieuze businessplan van Piada Bar voorziet een verdere gestage groei in België, met deze locatie als lancering voor België.
Ulvenhout Retail Invest Fund is bijzonder verheugd met deze aankoop, die de verdere groei in de strategiepijlers ‘Leisure’ en ‘Basics’ ondersteunt met deze drie E-commerce resistente retailconcepten in de dynamische Brusselse retailmarkt.